Online thuiswerkplek-check

Arbeidsrisico's verminderen

Gezond en prettig werken voorkomt verzuim

Niet iedereen heeft thuis een ingerichte kantoorwerkplek. Met onze preventieve online thuiswerkplek-check voor beeldschermwerk krijgt uw werknemer advies van onze ergonoom. Uw werknemer kan zijn thuiswerkplek daarna zo goed mogelijk inrichten, ook als hij geen ingerichte kantoorwerkplek heeft. Zo kunt u nek- en schouderklachten bij uw werknemer door het thuiswerken voorkomen. 

laten-doen

Heeft u als ondernemer onvoldoende kennis van preventieve arbozaken, wilt u uw tijd en aandacht liever besteden aan uw business, maar wel zeker zijn dat u voldoet aan de Arbowet? Dan nemen onze professionals u graag de nodige zorg uit handen. Meer over onze ondersteuningsniveaus.

  • Voorkomen van klachten die het thuiswerken kan veroorzaken
  • Praktische handvatten voor u en uw werknemers om de thuiswerkplek zo goed mogelijk in te richten
  • Uw werknemers worden zich bewust van hun eigen invloed op gezond werken

Zo werkt de preventieve online thuiswerkplek-check

Via een videogesprek kijkt een ergonoom mee naar de thuiswerkplek. Hij geeft gerichte adviezen om de werkplek voor beeldschermwerk thuis zo goed mogelijk in te richten. Hij bespreekt eventuele klachten die door de thuiswerkplek  zouden kunnen ontstaan en beantwoordt specifieke vragen van uw werknemer. De check gaat verder dan alleen een ergonomisch verantwoorde werkhouding. De ergonoom bespreekt bijvoorbeeld ook het ritme van een werkdag thuis en werkdruk.

De online check is gebaseerd op de recentste ergonomische richtlijnen en normen. Het advies van de ergonoom behandelt houding, werkwijze en mogelijke risico’s op klachten. Voor werknemers met lichamelijke klachten is de online thuiswerkplek-check niet geschikt. U kunt hiervoor een werkplekonderzoek afsluiten dat op kantoor of thuis kan plaatsvinden.

Dit komt er tijdens de check aan bod:

  • Werkplek: stoel, bureau, beeldscherm(en), toetsenbord, muis, extra's.
  • Werkhouding: zitten, staan, afwisseling.
  • Werkdruk: regelmogelijkheden, pieken, dalen.
  • Werkomgeving: verlichting, geluid.
  • Werktijden: pauzes, beweging, ontspanning, werk/privébalans

Uw werknemer krijgt het besproken advies gemaild door de ergonoom. Zo kan hij of zij het advies nog eens rustig nalezen en direct toepassen.

Meer informatie

Uw voordelen

  • Voorkomen van klachten die het thuiswerken kan veroorzaken.
  • Praktische handvatten voor u en uw werknemers om de thuiswerkplek zo goed mogelijk in te richten.
  • Uw werknemers worden zich bewust van hun eigen invloed op gezond werken.
  • U toont als werkgever aan dat u uw medewerkers zo goed mogelijk faciliteert bij het thuiswerken.

Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken?

Wij helpen u graag verder.

Bel ons

030 299 62 77

Belafspraak

inplannen


Onderdeel van

Hybride werken

mok-pmo
Het hybride werken, de combinatie van thuis en op kantoor werken, komt steeds vaker voor. Deze nieuwe manier van werken draagt eraan bij dat werknemers zich gezond en fit voelen. Want medewerkers die zelf kunnen regelen waar en wanneer ze werken, krijgen meer energie van hun werk.