Meest gestelde vragen van verzekeringsadviseurs
Graag wil ik voor mijn klant verzuimrapportages op bedrijfsniveau over de afgelopen drie jaren van ArboNed ontvangen. Kan dat?
Uw klant kan deze verzuimrapportages zelf maken in zijn verzuimportaal van ArboNed. Als u Adviseur van ArboNed bent of wordt dan kunt u ook ons handige Bedrijfsverzuimrapportageportaal aanvragen om uw ArboNedklanten te ontlasten.
Kan ArboNed ook de RI&E voor mijn klanten uitvoeren?
Als uw klant een wettelijk basiscontract met ArboNed sluit, moet hij zich door ArboNed laen ondersteunen bij het opstellen en toetsen van de RIE. ArboNed accepteert ook RI&E-aanvragen van niet-klanten, maar aanvragen van ArboNed klanten worden altijd met voorrang behandeld.
Kan ik een vast aanspreekpunt bij ArboNed krijgen waar ik met vragen terecht kan over mijn ArboNed klanten?
Afhankelijk van de regio waar uw kantoor is gevestigd, kunt u met vragen terecht bij een van onze accountmanagers Intermediair. Zij helpen u graag verder!
Mijn klant heeft een zieke werknemer. ArboNed geeft aan dat er niet binnen 6 weken een probleemanalyse hoeft te worden opgesteld. Waarom niet?
ArboNed heeft altijd in de eerste week na de ziekmelding contact met de werknemer en de werkgever. De taakgedelegeerde van de bedrijfsarts kan, ondersteund door de uitkomsten van onze unieke, slimme werknemervragenlijsten, met grote nauwkeurigheid de precieze verzuimoorzaak vaststellen en voorspellen of er sprake is van dreigend lang verzuim. ArboNed zet vervolgens de juiste actie door de juiste professional op het juist moment in, zonder dat dit het herstel- of re-integratieproces van de werknemer belemmert. Dat kan betekenen dat er al in week 2 een probleemanalyse moet worden opgesteld, of dat dit pas na week 6 nodig is.
Mijn klant heeft ook werknemers die niet onder de dekking van de verzuimverzekering vallen en ook niet onder de dekking van het combipakket. Kan ArboNed mijn klant ook ondersteunen bij de verzuimbegeleiding van deze groep werknemers?
Als uw klant voor zijn vaste medewerkers al een combicontract met ArboNed heeft gesloten dan kunt u -namens uw klant- voor deze groep werknemers (doorgaans oproepkrachten) via dezelfde inkomensverzekeraar of haar gevolmachtigd agent een zogeheten ‘Niet Verzuim Verzekerdencontract’ met ArboNed afsluiten.
Mijn klant is al klant bij ArboNed en overweegt nu om zijn ArboNedcontract via een een inkomensverzekeraar te sluiten in combinatie met een verzuimverzekering. Wat zijn de belangrijkste voor- en nadelen van zo'n 'combipakket'?
Zo’n combipakket heeft een aantal voordelen. Zo hoeft de werkgever verzuimmeldingen enkel aan haar inkomensverzekeraar door te geven, waarna ze automatisch worden doorgegeven aan ArboNed. Ook is de looptijd van het ArboNedcontract gelijk aan die van de verzuimverzekering en wisselen de inkomensverzekeraar en ArboNed gegevens uit ten behoeve van een snelle en juiste schadeuitkering aan uw klant. Wel krijgt uw klant dan een ander vast aanspreekpunt bij ArboNed: de procesregisseur van desbetreffend verzekeraarsloket. Omdat inkomensverzekeraars geen 'kostenplaatsen' kunnen meegeven met een verzuimmelding, kunnen (en dit geldt vooral voor grotere) werkgevers geen verzuimrapportages of facturen op afdelingsniveau van ArboNed ontvangen.
Mijn klant wil (nog) geen verzuimverzekering. Kan hij dan toch een contract met ArboNed sluiten?
Zeker! In dat geval kan uw klant snel en gemakkelijk online op arboned.nl een contract (ArboNed Flex, Basis of Extra) afsluiten. Voor hulp kan hij altijd contact opnemen met onze afdeling Salessupport (Email: salessuport@arboned.nl, Telefonisch bereikbaar via 030-299 62 77).
Mijn klant wil via een inkomensverzekeraar of een van haar gevolmachtigd agenten een contract met ArboNed sluiten en heeft lopend verzuim. Hoe gaat ArboNed hier mee om?
Zodra ArboNed de werknemergegevens en de ziekmelding heeft ontvangen, neemt ArboNed de verzuimbegeleiding van de zieke werknemer over van de vorige arbodienst.