Welkom, verzekeringsadviseur
Als verzekeringsadviseur adviseert u uw klanten over het voorkomen, aanpakken en terugdringen van verzuim. Belangrijk in tijden van oplopende personeelstekorten en toenemend verzuim. Daarnaast informeert u uw klanten proactief over wet- en regelgeving op het gebied van arbo. Als adviseur van ArboNed krijgt u hierbij alle mogelijke ondersteuning.
Word adviseur van ArboNed
Wij helpen u graag om uw adviseursrol nóg beter te vervullen. Bereikbaarheid en snelheid door korte lijnen zijn hiervoor belangrijk. Een ervaren accountmanager is daarom het vaste aanspreekpunt voor al uw vragen en hij neemt na uw aanmelding contact op voor een kennismakingsgesprek.
Downloads en tips voor uw klanten
Veel gebruikte formulieren en documenten met informatie over onze diensten die u kunt gebruiken voor uw klanten.
Verzekeraars, verzekeringsadviseurs en brancheorganisaties
ArboNed heeft ook verschillende samenwerkingsverbanden met verzekeraars, brancheverenigingen en verzekeringsadviseurs. Deze zijn mogelijk ook úw partner en bieden u veel voordelen:
- Passende verzuimbegeleiding samen met uw branche en/of verzekeraar.
- Aantrekkelijke tarieven en kortingen.
- Meer (administratief) gemak voor u.
- Communicatie en uitwisseling van informatie, kennis en expertise.
- Team van professionals werken met een aanpak passend bij uw bedrijf.
Veelgestelde vragen
Meest gestelde vragen van verzekeringsadviseurs
Graag wil ik voor mijn klant verzuimrapportages op bedrijfsniveau over de afgelopen drie jaren van ArboNed ontvangen. Kan dat?
Uw klant kan deze verzuimrapportages zelf maken in zijn verzuimportaal van ArboNed. Als u Adviseur van ArboNed bent of wordt dan kunt u ook ons handige Bedrijfsverzuimrapportageportaal aanvragen om uw ArboNedklanten te ontlasten.
Kan ArboNed ook de RI&E voor mijn klanten uitvoeren?
Als uw klant een wettelijk basiscontract met ArboNed sluit, moet hij zich door ArboNed laen ondersteunen bij het opstellen en toetsen van de RIE. ArboNed accepteert ook RI&E-aanvragen van niet-klanten, maar aanvragen van ArboNed klanten worden altijd met voorrang behandeld.
Kan ik een vast aanspreekpunt bij ArboNed krijgen waar ik met vragen terecht kan over mijn ArboNed klanten?
Afhankelijk van de regio waar uw kantoor is gevestigd, kunt u met vragen terecht bij een van onze accountmanagers Intermediair. Zij helpen u graag verder!
Mijn klant heeft een zieke werknemer. ArboNed geeft aan dat er niet binnen 6 weken een probleemanalyse hoeft te worden opgesteld. Waarom niet?
ArboNed heeft altijd in de eerste week na de ziekmelding contact met de werknemer en de werkgever. De taakgedelegeerde van de bedrijfsarts kan, ondersteund door de uitkomsten van onze unieke, slimme werknemervragenlijsten, met grote nauwkeurigheid de precieze verzuimoorzaak vaststellen en voorspellen of er sprake is van dreigend lang verzuim. ArboNed zet vervolgens de juiste actie door de juiste professional op het juist moment in, zonder dat dit het herstel- of re-integratieproces van de werknemer belemmert. Dat kan betekenen dat er al in week 2 een probleemanalyse moet worden opgesteld, of dat dit pas na week 6 nodig is.
Mijn klant heeft ook werknemers die niet onder de dekking van de verzuimverzekering vallen en ook niet onder de dekking van het combipakket. Kan ArboNed mijn klant ook ondersteunen bij de verzuimbegeleiding van deze groep werknemers?
Als uw klant voor zijn vaste medewerkers al een combicontract met ArboNed heeft gesloten dan kunt u -namens uw klant- voor deze groep werknemers (doorgaans oproepkrachten) via dezelfde inkomensverzekeraar of haar gevolmachtigd agent een zogeheten ‘Niet Verzuim Verzekerdencontract’ met ArboNed afsluiten.
Heeft u als verzekeringsadviseur vragen of wilt u een afspraak maken?
Onze accountmanagers divisie Verzekerd helpen u graag verder
Perry Perdok
Regio Noord-Nederland
Telefoonnummer: 030 299 64 44
Barry Boelens
Regio Midden-Nederland
Telefoonnummer: 030 299 64 44
Jan Nieuwdorp
Regio Zuid-Nederland
Telefoonnummer: 030 299 64 44