Maak kennis met Ivonne van der Hagen, regiomanager ArboNed 's-Hertogenbosch

Regio
's-Hertogenbosch

Sinds 1 januari 2021 is Ivonne van der Hagen de nieuwe regiomanager van ArboNed 's-Hertogenbosch. We bellen haar om nader kennis te maken.

Je bent nieuw in de arbodienstverlening, wat heb je hiervoor gedaan?

"Ik ben al 30 jaar werkzaam in de zakelijke dienstverlening, waarvan ruim 25 jaar bij ABN AMRO. In die rol sprak en adviseerde ik veel ondernemers, een dynamisch werkveld. In mijn vorige functie als HR-manager heb ik voor het eerst, als werkgever, samen gewerkt met ArboNed. We werkten in verschillende projecten aan het voorkomen en verminderen van verzuim. En dat deden we succesvol, we hebben door een constructieve samenwerking het verzuim aanzienlijk weten te reduceren. De motivatie van de medewerkers nam toe en voor de onderneming betekende dit minder lasten. Daar ging mijn hart sneller kloppen voor een arbodienst."Ivonne van der Hagen

Wat verwacht je in je nieuwe functie?

"Ik wil samenwerken met werkgevers en werknemers aan de gezondheid van mens en organisatie. Dat betekent ondernemers ontzorgen als er verzuim is maar ook met elkaar in gesprek gaan hoe verzuim te voorkomen. Dit kunnen wij vanuit ArboNed goed invullen, wij hebben alle expertise onder 1 dak om werkgevers vanuit een serviceteam gedachte te bedienen. Maar ook voor werknemers hebben wij naast onze bedrijfsartsen diverse deskundigen in dienst die werknemers kunnen ondersteunen bij duurzame inzetbaarheid en helpen verzuim te voorkomen. Deze regio is mij goed bekend, ik woon zelf in Son en ken de zakelijke markt hier goed."

Waar wil je aan werken met ArboNed 's-Hertogenbosch?

"Het is in de coronacrisis en nieuwe lockdown natuurlijk een bijzondere tijd om te starten met een nieuwe baan. Maar ik ben positief verrast hoe het team de schouders eronder zet en een goede weg heeft gevonden hoe in contact te blijven met onze klanten. Dat is inspirerend. De professionaliteit en teamdynamiek straalt ervan af. Dit kunnen we wat mij betreft nog beter uitstralen naar buiten. Dat is iets wat ik waar ik mee aan de slag wil."

Hoe ga je dat doen?

"Ik vind het in contact blijven met onze klanten, werkgevers en werknemers het belangrijkst. Wat beweegt hen en hoe kunnen wij daar het beste lokaal op inspelen. Het contact is tijdens de coronatijd een extra uitdaging maar daar hebben we onze weg in gevonden. Zo organiseren we online webinars, hebben we veilig beeldbellen ingevoerd en treden onze bedrijfsartsen meer proactief in contact met werkgever en werknemer. Je mist in vele gevallen het fysieke spreekuur, dat maakt communicatie extra belangrijk om de juiste boodschap aan elkaar over te brengen. Ik schroom er niet voor om onze klanten te gaan bezoeken. Online en indien mogelijk fysiek. Ik kijk er naar uit samen te werken aan gezond ondernemen!"​​