Administratiekantoor Hootsen uit Veenendaal is 25 jaar klant
De werksfeer op Administratiekantoor Hootsen is goed. “Iedereen komt enthousiast naar zijn werk en doet zijn werk enthousiast”, vertelt directeur/eigenaar Cees Hootsen. Helaas is een van de werknemers langdurig ziek geworden. Na twintig jaar geen verzuimbegeleiding nodig te hebben gehad, is die noodzaak er de laatste vijf jaar wel. Sinds de start van ArboNed is Hootsen aangesloten. Wat is voor hem de toegevoegde waarde van een arbodienst?
Hootsen
Administratiekantoor Hootsen bestaat 35 jaar. Samen met zijn vrouw en twee parttime werknemers helpt Cees Hootsen klanten bij onder meer hun belastingaangiftes, jaarrekeningen, kwartaaloverzichten en geeft hij financieel advies over bijvoorbeeld hypotheken.
Arbodienst verplicht
In 1994 gaat de nieuwe Arbowet in en is elke werkgever verplicht zich aan te sluiten bij een arbodienst. “Ik hou niet van verplichtingen”, zegt Hootsen. “Zeker niet als het geld kost. Maar bij ziekte binnen je organisatie heb je wel wat aan je arbodienst. Twintig jaar heb ik netjes betaald en nooit iets gehad, maar de laatste vijf jaar hebben we wel te maken met ziekte en moet er van alles worden geregeld.”
De verzuimbegeleiding heeft Hootsen bij ArboNed belegd, waar hij inmiddels 25 jaar trouwe klant is. “Omdat ik geen klachten heb. Als ik geen klachten heb, blijf ik klant. Ik heb weleens een meningsverschil, maar dat gaat eigenlijk over de wettelijk te volgen stappen bij verzuim waar ik niet altijd achter sta. Maar over ArboNed ben ik tevreden. Als ik iets nodig heb, mail ik en krijg ik ook bijna meteen antwoord.”
Jubileumviering
We ontmoetten Cees Hootsen op de jubileum ontbijt-bijeenkomst in Arnhem. “Die bijeenkomst vond ik heel leuk. Het was goed georganiseerd en het gezondheidspaspoort dat je kon laten afnemen, bevestigde dat we het goed doen. Het verhaal van Maartje Paumen was motiverend; over dat je niet in de put moet blijven zitten. Dat doen we dan ook niet!”