Uw arbobeleid op orde, de eerste stap
Het is belangrijk dat u en uw werknemers gezond en veilig werken. Het is daarom van belang om regelmatig te onderzoeken hoe het met uw arbobeleid staat. Veranderen de omstandigheden en risico’s in uw bedrijf? Dan past u de maatregelen en het beleid aan. En dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan.
Zelfinspectie arbobeleid
Als werkgever heeft u veel dingen op uw bord zoals een preventiemedewerker, bedrijfshulpverlening, de Risico-inventarisatie en –evaluatie en beleid voor psychosociale arbeidsbelasting. Zaken die uw bedrijf gezond houden. Onder andere door de mensen in uw bedrijf gezond te houden. Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid helpt u op weg door de zelfinspectie ‘Arbo op orde’. Aan de hand van zes thema’s met korte vragen krijgt u een inzicht in de arbeidsrisico’s in uw bedrijf en de wettelijke maatregelen die u moet treffen.
ArboNed helpt
Na het invullen van de zelfinspectie krijgt u een actielijst. Met deze actielijst kunt u zelf aan de slag of schakelt u experts in. In sommige gevallen bent u dat laatste wettelijk verplicht, zoals bij het toetsen van een Risico-inventarisatie en –evaluatie. Wij als arbodienst kunnen u daarbij helpen.