Veelgestelde vragen digitale facturatie

We zetten hier de meest gestelde vragen en antwoorden over digitale facturatie op een rij.

 

Wat is een digitale factuur?

De digitale factuur vervangt de factuur die u voorheen van ArboNed per post ontving. Een digitale factuur is de elektronische versie (pdf) van de papieren factuur. Deze factuur ontvangt u als bijlage per e-mail, is milieuvriendelijk en biedt meer gemak voor u als klant.

Zijn er kosten verbonden aan een digitale factuur?

Voor u als klant is de digitale factuur van ArboNed gratis.

Welke voordelen biedt een digitale factuur?

Een digitale factuur wordt sneller bij u afgeleverd dan per post. Daarnaast is een digitale factuur milieuvriendelijker en biedt u meer overzicht. Daarnaast worden de facturen digitaal bewaard, zodat u op ieder gewenst moment uw facturen kunt raadplegen via de werkgeversportal Vandaag. Heeft u geen verzuimabonnement bij ArboNed, dus geen toegang tot Vandaag? Neem dan contact met ons. 

Kan ik de naam wijzigen van de contactpersoon rond facturatie terwijl het e-mailadres ongewijzigd blijft? 

Helaas kunt u niet alleen een naam wijzigen. Wilt u toch een wijziging doorvoeren, klik dan op Ander e-mailadres en voer het huidige e-mailadres in en de juiste contactgegevens.

Ik wil de gegevens wijzigen van de contactpersoon rond verzuim. Hoe doe ik dat?

Deze gegevens kunt u aanpassen via het verzuimportaal Vandaag.

•Werkgever Info | Basisgegevens | Werkgever wijzigen

Hebt u geen inloggegevens voor het verzuimportaal Vandaag klik dan hier. Heeft u geen verzuimabonnement bij ArboNed, dus geen toegang tot Vandaag? Neem dan contact met ons.  

Is een digitale factuur rechtsgeldig?

Een digitale factuur is rechtsgeldig. De staatssecretaris van Financiën heeft per 12 februari 2009 goedkeuring gegeven voor een digitale administratie. Ondernemers zijn vrij in de wijze waarop zij verzonden en ontvangen facturen opslaan.

Ik heb nog nooit een factuur van ArboNed ontvangen, moet ik dan reageren?

Mogelijk betaalt u de kosten voor ArboNed via uw verzuimverzekeraar en hebt u (nog) geen diensten van ArboNed afgenomen die buiten uw pakket vallen. Mocht u die diensten wel afnemen, dan ontvangt u de factuur digitaal op het aangegeven e-mailadres. De wijze van betaling aan uw verzuimverzekeraar blijft ongewijzigd.

Ontvang ik voortaan mijn aanmaningen ook digitaal?

Wanneer u kiest voor een digitale factuur, krijgt u een aanmaning ook digitaal. Voor vragen over een aanmaning of sommatie kunt u contact opnemen met de afdeling Debiteurenbeheer via debiteurenbeheer@arboned.nl.

Hoe kan ik mij aanmelden voor automatische incasso?

Kiezen voor een automatische incasso biedt voordelen. U hoeft geen betalingen meer in te plannen en uw factuur wordt tijdig voldaan. Om uw onderneming aan te melden voor automatische incasso vult u het SEPA-formulier in. Het formulier kunt u opsturen naar:

ArboNed

T.a.v. afdeling Bedrijfsbureau

Antwoordnummer 9300

3500 ZC Utrecht

Ik beschik niet (meer) over de inloggegevens voor de werkgeversportal Vandaag. Wat nu?

Via het inlogscherm (https://vandaag.arboned.nl) kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. Beschikt u nog niet over een account voor Vandaag. Klik dan hier om een account aan te vragen.

Contact

Staat het antwoord op uw vraag niet op deze pagina? Stuur een mail naar info@arboned.nl