Online workshop Gezond thuiswerken

Gezondheid bevorderen

Hoe zorgt u er nu voor dat uw werknemers ook thuis prettig en gezond kunnen blijven werken? Met de online workshop Gezond Thuiswerken geven we uw medewerkers in groepsverband tips over hoe ze zo gezond en comfortabel mogelijk thuiswerken.

laten-doen

Heeft u als ondernemer onvoldoende kennis van preventieve arbozaken, wilt u uw tijd en aandacht liever besteden aan uw business, maar wel zeker zijn dat u voldoet aan de Arbowet? Dan nemen onze professionals u graag de nodige zorg uit handen. Meer over onze ondersteuningsniveaus.

  • Uitgebreid aandacht voor fysieke ergonomische aspecten, maar ook mentale aspecten
  • Aandacht voor het belang van een goede leefstijl
  • Veel praktische tips waarmee uw werknemers direct aan de slag kunnen

Door de coronacrisis zijn we steeds meer - of zelfs volledig - thuis gaan werken. De verwachting is dat we nooit meer allemaal voor 100 procent (willen) teruggaan naar kantoor, maar dat we een combinatie gaan zien van gedeeltelijk thuis en gedeeltelijk op kantoor werken. Het zogenaamde hybride werken. De coronacrisis heeft ons geleerd dat we thuis heel productief zijn, maar ook dat werknemers het thuiswerken heel verschillend beleven.   

Hoe zorgt u er nu voor dat uw werknemers ook thuis prettig en gezond kunnen blijven werken? Met de online workshop Gezond Thuiswerken geven we uw medewerkers in groepsverband tips over hoe ze zo gezond en comfortabel mogelijk thuiswerken.

Waarom de online workshop Gezond Thuiswerken?

Alle werkenden in Nederland kregen in de coronacrisis het advies: werk thuis, tenzij het niet anders kan. Ook zien we steeds vaker een combinatie van thuis- en kantoorwerk. Thuiswerken heeft zo zijn voordelen, maar brengt ook uitdagingen met zich mee.Om (langdurend) verzuim te voorkomen, is het belangrijk tijdig de fysieke, mentale en leefstijlrisico's van thuiswerken in kaart te brengen én te minimaliseren. 

Inhoud workshop Gezond Thuiswerken

Tijdens de workshop gaan we niet alleen in op de fysieke (ergonomische) aspecten van het thuiswerken, maar besteden we ook uitgebreid aandacht aan de mentale aspecten en aan het belang van een goede leefstijl.

1. Fysiek

  • Belangrijkste oorzaken gezondheidsklachten (houding, gebrek aan beweging).
  • Hoe stelt uw medewerker zijn werkplek goed in met middelen als kantoorstoel en in hoogte verstelbare tafel?
  • Hoe stelt uw medewerker zijn werkplek goed in zonder deze middelen? Wat is minimaal nodig?
  • Overige aandachtspunten: werkorganisatie, pauze/herstel, dagindeling, omgevingsfactoren.
  • Bespreken van ingezonden foto’s van medewerkers op hun thuiswerkplekken.

2. Mentaal

  • Tips over structuur, een fijne werkplek, verbonden blijven met collega’s enzovoort.
  • Bespreken van de mentale gezondheid en de relatie tussen energiebronnen en stressoren.
  • Het plannen van de dag en de werk-privébalans: wat is werktijd en wat is privétijd?

3. Leefstijl

  • Belang van je fit voelen.
  • Wat doet beweging met het lichaam?
  • Wat doet beweging met het brein?
  • Tips om meer te bewegen gedurende een (thuis-)werkdag.

4. Extra verdieping

Op een van bovenstaande drie onderwerpen gaan we dieper in. Welk onderwerp dit is, bepaalt u voor aanvang van de workshop samen met onze expert. Op deze manier sluit de workshop optimaal aan bij uw organisatie / situatie.

Zo werkt de online workshop Gezond Thuiswerken

  • De betrokken experts van ArboNed stellen een op maat gemaakte PowerPoint presentatie voor u op.
  • Aan de hand van deze presentatie worden uw medewerkers in groepen voorgelicht over de verschillende aspecten van het thuiswerken.
  • De workshop wordt via MS Teams aan uw medewerkers gegeven.
  • Per workshop zijn er maximaal vijftien deelnemers, zodat er voldoende ruimte is voor interactie en persoonlijke aandacht.
  • Tijdens de presentatie hebben medewerkers de gelegenheid om vragen te stellen. Deze kunnen eventueel ook achteraf schriftelijk worden beantwoord.
  • De online sessie duurt 1¼ uur (inclusief vragen).
  • Het is een interactieve workshop met, behalve theorie, ook veel praktische tips waarmee uw werknemers direct aan de slag kunnen.
  • Dankzij de praktische aanpak en concrete tips worden uw medewerkers aan het denken gezet. Zo creëren we bewustwording en zetten we de eerste stappen richting een gedragsverandering.
  • Facturatie geschiedt achteraf.

 

Tarief

Deze online sessie kost € 950. Dit is inclusief afstemming, voorbereiding, ontwikkeling materiaal en uitvoering.

Heeft u meer dan vijftien deelnemers? Dan zullen we een extra sessie inplannen. De kosten van elke extra sessie zijn € 635.

Heeft u vragen over deze online workshop of wilt u een afspraak maken?

Wij helpen u graag verder.

Bel ons

030 299 62 77

Belafspraak

inplannen

Een check van onze ergonomen

Heeft u alleen behoefte aan een preventieve controle van onze ergonomen? Met onze preventieve online thuiswerkplek-check krijgt uw werknemer advies over het optimaal inrichten van zijn thuiswerkplek. Ook als hij geen ingerichte kantoorwerkplek heeft. Zo voorkomt u nek- en schouderklachten bij uw werknemer door het thuiswerken

Lees verder


Onderdeel van

Een actuele RI&E

rie-veiligheid
Als u een actuele RI&E heeft, is dat natuurlijk top. En dan is het zaak om de RI&E actueel te houden met het bijbehorende Plan van aanpak. Hoe doet u dat en hoe neemt u uw werknemers hierin mee?

Hybride werken

mok-pmo
Het hybride werken, de combinatie van thuis en op kantoor werken, komt steeds vaker voor. Deze nieuwe manier van werken draagt eraan bij dat werknemers zich gezond en fit voelen. Want medewerkers die zelf kunnen regelen waar en wanneer ze werken, krijgen meer energie van hun werk.